neljapäev, 11. november 2010

Jogurt

Viimased paar nädalat olen nüüd pidevalt teinud ise jogurtit. Alustasin kahel esimesel korral gefiluse jogurtiga, aga edasi juba enda jogurtiga. 4. korral tuli juba paksem jogurt välja. Muidu jäid üpris vedelad, aga mulle just meeldibki vedel. Lisaks annan maitse neile mustsõstardega ja purustan need blenderis koos jogurtiga, mis muudab selle nagunii vedelaks ja vahuliseks. Laps fännab väga. Kuna nüüd on juba ka paksem jogurt välja tulnud, on plaan katsetada ka toorjuustu tegemist lähiajal. Pilt on tehtud vedelast jogurtist.


KOOSTISOSAD:
1 l piim
1 dl juuretis

VALMISTAMINE:
1. Poepiima puhul kuumutada piim 45-55 kraadini. (4 minutit võtab aega) kui teha maapiimast siis eelnevalt kuumutada 80-90 kraadini ja siis jahutada 45-ni. (olen teinud mõlemast) Siis lisada juuretis piima hulka. Piima võib kallata teise nõusse kui potti on vaja. Ise olen jätnud viimastel kordadel poti sisse. Muidu on soovitusi erinevaid kas plastmassnõusse teised jälle klaasnõusse jne. Tähtis on, et säiliks soojus. Selleks mässin ümber rätiku, lapse vana kombeka ja panen paksu teki peale seisma radika äärde (radikas praegu soe) ja viskan veel oma kampsuni ka peale. Suvel päikselises toas pole soojendus vajalik. Samuti ei tohiks vahepeal segada, sest siis läeb jogurt tükiliseks. Nõnda peaks ta soojas olema 6-8 tundi. Seejärel panen külmkappi.
2. Jogurti maitsestan suvel korjatud mustsõstardega. Panen natuke marju blenderi, kallan jogurtit peale ning lisan veidi suhkrut ja vahustan kõik ära. Nõnda jääb jogurt vedel ja vahune. Kes tahab paksu jogurtit peaks marjad eraldi purustama ja siis segama kokku jogurtiga. Lisaks, tuleks võtta 1 dl maitsetsamata jogurtit hoiule, kui on soov lähima 3 päeva jooksul uut portsu teha. Ma ei tea täpselt kaua see juuretis seisab, aga olen hiljemalt kolmandal päeval uue jogurti sellest teinud.

Retsept on võetud Sille toidublogist.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar